پنجشنبه ۰۹ فروردین ۰۳

سبک خودتان را در عکاسی داشته باشید

آتلیه کودک | آتلیه نوزاد | آتلیه بارداری

سبک خودتان را در عکاسی داشته باشید

۶۷۱ بازديد
 برترین ها: افرادی که عکاس حرفه ای نیستند، بیشتر مواقع جنرالیست هستند و نگاه کلی‌نگر به محیط دارند. آنها همیشه از مواردی عکاسی می کنند که به نظرشان جالب و زیبا باشد و اصرار خاصی هم برای ایجاد نگاه خاص ندارند. اما گاهی پیش می آید که لازم است نوع عکاسی خود را معین کنیم و بدانیم به چه نوعی عکاسی در آتلیه بارداری علاقه داریم.

برخی افراد از عکاسی با موبایل لذت می برند و در این کار نیز بسیار مهارت دارند. برخی افراد هم دوربین حرفه‌ای راضیشان می کند. آنها مثلا به حالت های کلوزآپ و ماکرو علاقه وافر دارند. دوست دارند با دوربین های حرفه ای خود از عمیق ترین و جزئی ترین اجزای گل عکس بگیرند. برای این منظور هم وسایل مورد نیاز آن را تهیه می کنند.

با تعیین اینکه چه موضوعی شما را راضی می کند، برای خود برچسب عکاسی بارداری تعیین کنید و در آن مسیر به کمال برسید. البته برای اینکه خودتان را یک عکاس منحصربه فرد تعریف کنید باید کارهایی انجام دهید که ما در ادامه برایتان توضیح داده ایم.

1.خودکاوی کنید

ابتدا خوب است به دنیای درونی خود سفر کنید و ببینید چه کسی هستید و چه چیزهایی شما را خوشحال می کند؟ چه مسایلی باعث ناراحتی شما می شوند و چه چیزهایی الهام بخش شما در ثبت یک تصویر خلاقانه و منحصر به فرد می شود؟ هر چه بهتر و بیشتر خود را بشناسید، عکاس بهتر و موفق تری خواهید بود. به طور مثال، افرا جزئی‌نگر می توانند از این شخصیت خود برای خلق کلوز آپ های زیبا بهره بگیرند.
 
2.عکاسی از هر چه دوست دارید

در زندگی همه ما مسایلی برای دوست داشتن یا دوست نداشتن وجود دارد. همه می دانیم چه چیزهایی را بیشتر دوست داریم. بنابراین، بد نیست در گوشه ای خلوت بنشینید و همه علاقه مندی های خود در زندگی را روی کاغذ بنویسید. سپس می توانید بر اساس این علاقه مندی ها دوربین را بردارید و شروع به عکاسی کنید. سعی کنید از مسایلی که دوست دارید و خوشحالتان می کند عکس بگیرید.

3. از ایده بزرگان عکاسی بهره بگیرید

این کار به آسانی کتابخانه یا کتاب فروشی رفتن است. فقط کافی است کتاب عکاسی در مورد موضوع دلخواه خود و عکاسان بزرگ دنیا را خریداری کنید. در عکس ها آنها  به زاویه دوربین، نور و طرز قرارگیری اجزای تصویر توجه کنید. سپس با خود فکر کنید که عکاس چگونه و در چه حالتی این عکس خیره کننده را ثبت کرده است. در اینترنت و سایت عکاسان بزرگ دنیا نیز می توانید به دنبال این نوع اطلاعات باشید. فقط باید بسیار زیاد عکس ببینید و با دقت به همه جزئیات عکس ها توجه کنید. 

4.خیال‌پردازی کنید


در ذهن خود، چیزی که دوست دارید از آن عکس بگیرید را تصویر سازی کنید. با این کار زاویه مشخصی به ذهن خود می بخشید. تصویرسازی و رویاپردازی همچنین کمک می کند تا تجهیزات لازم برای آن عکسی که می خواهید بگیرید را نیز از قبل مهیا کنید. همیشه با تعیین هدف می توانید به آن نتیجه ای که می خواهید برسید. وقتی می دانید چه می خواهید، در همان مسیر گام بر می دارید و می توانید عکاسی منحصربه فرد برای خود باشید. در خیالات خود حتی می توانید خود را به جای عکاس مشهور مورد علاقه خود نیز قرار دهید. به این ترتیب، موضوع عکاسی شما نیز تعیین می شود و می دانید می خواهید عکاس طبیعت باشید یا پرتره.

5.برای خود بیننده تعیین کنید

با تعیین بیننده برای عکس های خود می توانید خودتان را نیز تعریف کنید. اگر دوست دارید عکاسی باشید که مردم از او تعریف می کنند، باید تعیین کنید این مردم چه تیپ انسان هایی هستند؟ به طور مثال، اگر علاقه شما عکاسی از اتومبیل است به احتمال زیاد اکثریت بیننده های شما را آقایان تشکیل می دهند. یا اگر به عکاسی از حیوانات خانگی علاقه دارید، جنس بیننده هایتان نیز تغییر خواهد کرد.
 
شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چرا باید برچسب خودتان را در عکاسی داشته باشید. این مساله این قدرها هم مهم نیست اما عکاس های بزرگ دنیا همیشه درک عمیقی از خود، خواسته ها و اهداف خود دارند و می دانند چه چیزی می تواند تخیلات آنها را مجسم کند. اگر برای خود موضوع  و هدف خاصی نداشته باشید، ممکن نیست بتوانید به عنوان یک عکاس موفق در دنیا شناخته شوید. 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.