دوشنبه ۰۶ فروردین ۰۳

نگاهی به دوربین سونی Sony DCR-SR21

آتلیه کودک | آتلیه نوزاد | آتلیه بارداری

نگاهی به دوربین سونی Sony DCR-SR21

۵۷۶ بازديد
شرکت محبوب سونی  مدل دیگری از دوربین های فیلم برداری سطح مبتدی و بسیار ارزان قیمت خود را به نام Sony DCR-SR21 معرفی کرد که از ویژگی‌ها و فن آوری‌های خوبی بهره می‌برد. این دوربین فیلمبرداری که بسیار کوچک و سبک ساخته شده، مجهز به هارد دیسک داخلی ۸۰ گیگابایتی، لنز با توانایی زوم اپتیکال فوق‌العاده‌ی ۵۷ برابر و توانایی فیلم‌برداری در رزولوشن DV با فرمت MPEG4 می‌باشد. SR21 یکی از بهترین دوربین‌های فیلم برداری ارزان قیمت می‌باشد. در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم. آتلیه کودک در عکاسی نوزاد
در این پست  برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا این دوربین فیلمبرداری  را مورد نقد و بررسی قرار دهیم و امیدواریم که مورد توجه شما قرار بگیرد.

در ابتدا باید بگوییم دوربین فیلم‌برداری  سونی مدل DCR-SR21 یک دوربین فیلم برداری با قیمتی ارزان با ابعاد بسیار کوچک، وزن سبک، لنزی قوی و امکانات خوب برای کاربران تازه کار می باشد.

شاید لازم است بگوییم که این دوربین فیلم برداری تجهیز شده به سنسور تصویر ۰٫۸۸ مگاپیکسلی CCD  که رزولوشن بالایی نیست؛ ولی در هر صورت قابلیت ضبط ویدیویی با رزولوشن DV را نیز داراست. فیلم‌ها با فرمت MPEG4 ذخیره می گردند که فرمتی عالی برای پخش بر روی رایانه، تبلت یا گوشی می باشد. این فرمت به راحتی توسط نرم افزارهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. فیلم‌ها بر روی هارد دیسک داخلی ۸۰ گیگابایتی این دوربین زیباذخیره می‌شوند که یک ویژگی بسیار عالی برای چنین دوربینی محسوب می‌شود.
معمولا دوربین‌های موجود در این رده‌ی قیمتی فاقد حافظه‌ی داخلی می‌باشند. با این وجود با استفاده از هارد دیسک می‌توانید تا مدت زمان در حد ۶۱ ساعت به فیلم برداری مداوم بپردازید تا اینکه هارد دیسک کاملا پر گردد.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.
    قابل ذکر است به غیر هارد دیسک، از امکانات عالی دیگر دوربین فیلم‌برداری  سونی مدل DCR-SR21 لنز با  قابلیت زوم اپتیکال ۵۷ برابر آن می باشد. این لنز ساخت کمپانی سونی می‌باشد و به مراتب قدرت زوم بالاتری نسبت به دوربین‌های هم رده ساخته شده خود و حتی دوربین‌های گران قیمت تر را ارائه می‌دهد. برای جلوگیری از تاثیر زیاد لرزش دست در هنگام فیلم برداری، SR21 از فن آوری لرزش گیر دیجیتالی بهره می‌برد.
با توجه به توضیحاتی که دادیم  لرزش دست شما کمتر در فیلمی که می‌گیرید تاثیر می‌گذارد. عمل کادر بندی در هنگام فیلم‌برداری را می‌توانید از طریق صفحه نمایش ۲٫۷ اینچی ۲۳۰,۰۰۰ پیکسلی این دوربین عالی انجام دهید. این نمایشگر کیفیت خیلی استاندارد و خوبی دارد و سایز آن نیز مناسب می باشد.
در اینجا لازم است بگوییم که دوربین فیلم‌برداری  سونی مدل DCR-SR21 از فن آوری‌های بسیار عالی چون تشخیص چهره نیز بهره برده می باشد و بدین صورت می‌تواند به طور همزمان تا ۸ چهره را در یک فریم تشخیص دهد و بهترین نوردهی و فوکوس را برای آن‌ها تنظیم نماید.
نکته ی قابل ذکر دیگر اینکه دوربین فیلم‌برداری  سونی مدل DCR-SR21مجهز شده به فن آوری intelligent Auto در حالت فیلم برداری می‌باشد. که این فن آوری به شما کمک می‌کند که بدون نگرانی از تنظیمات دوربین، فقط دکمه‌ی Rec را فشار دهید تا فیلم برداری آغاز شود و سپس آن را به سوی سوژه نشانه روید تا بهترین و با کیفیت ترین فیلم‌ها ضبط شوند.
دوربین خود به صورت خودکار می‌تواند نوع صحنه، شرایط نوری و دیگر پارامترها را تشخیص دهد و تنظیمات را بر روی بهترین حالت قرار دهد تا یک دوربین تمام اتوماتیک خیلی خوب داشته باشید. در قسمت جلوی این دوربین جذاب یک چراغ LED نیز وجود دارد تا اگر در شرایط نوری خیلی ضعیف و تاریکی در حال فیلم برداری بودید، تا حدی بتواند صحنه را روشن نماید.
در پایان باید اینطور جمع بندی کنیم که دوربین فیلم‌برداری  سونی مدل DCR-SR21 دوربینی ارزان قیمت با امکاناتی خیلی عالی و پیشرفته می باشد. مخصوصآ هارد دیسک ۸۰ گیگابایتی و لنز با توانایی زوم ۵۷ برابر ارزش این دوربین فوق العاده را تا حد زبادی بالا می‌برند. به سبب بهره گیری از حالت فیلم برداری intelligent Auto یا اتوماتیک هوشمند کار فیلم برداری بسیار ساده شده می باشد.
 ر پایان باید بگوییم پیشنهاد ما برای شما  اگر به دنبال یک دوربین فیلم برداری ارزان قیمت بسیار خوب می باشید، دوربین فیلم‌برداری  سونی مدل DCR-SR21گزینه‌ی بسیار خوبی می باشد.
 ویژگیهای مهم  دوربین Sony DCR-SR21
    مشخصات کلی دوربین:ذخیره سازی بر روی ذخیره‌سازی بر روی هارد دیسک ۸۰ گیگابایتی
    قابلیت های حسگر و تصویر:حسگر Advanced HAD CCD با دقت ۰٫۸۸ مگاپیکسل
    قابلیت فیلمبرداری:کیفیت Standard (DV/VGA) با فرمت MPEG2-PS
    نوع لنز:سونی – بزرگنمایی اپتیکال ۵۷ برابر – لرزشگیر تصویر لرزشگیر SteadyShot الکترونیک (Electrical SteadyShot™ Image Stabilization)
    نوع صفحه نمایش:صفحه نمایش ۲٫۷ اینچ ۲۳۰,۰۰۰ پیکسل
    ورودی و خروجی ها:خروجی USB – خروجی تلویزیون
    و سایر قابلیت ها:فلاش – پشتیبانی از کارت حافظه کارت حافظه – میکروفون داخلی – بلندگوی داخلی

 منبع:

عکاسی

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.