چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

ارزیابی کلی دوربین Sony HDR-CX210

آتلیه کودک | آتلیه نوزاد | آتلیه بارداری

ارزیابی کلی دوربین Sony HDR-CX210

۵۵۰ بازديد

جالب است که بدانید شرکت سونی دوربین های فیلم برداری سطح مبتدی جدید خود با نام‌های CX190، CX200 و CX210 را به بازار علاقه مندان فیلمبرداری معرفی کرد. این سه دوربین  در حقیقت یک دوربین هستند که دارای تفاوت‌های بسیار جزئی می‌باشند. این سه دوربین‌هایی با توانایی ضبط ویدیویی ۱۰۸۰p Full HD همراه شده‌اند و این در حالیست که قیمت آن‌ها در سطح دوربین‌های SD است.
دلیل  اصلی  آن هم این است که برای خلق فیلم‌های با رزولوشن HD در این دوربین‌ها از تجهیزات SD استفاده شده که به وسیله‌ی فرآیند دیجیتالی فیلم‌ها را به HD تبدیل می‌کند. بنابراین فیلم‌ها از نظر کیفیتی ضعیف‌تر از HD واقعی هستند. البته سونی تنها شرکتی نیست که این کار را کرده و پیش از این هم از کانن و پاناسونیک چنین روشی را در تولید دوربین‌های فیلم برداری ارزان قیمت دیده بودیم. در این دوربین‌ها سونی از سنسور تصویری استفاده کرده که حتی از دوربین دو سال پیش CX110 نیز کوچک‌تر و کم رزولوشن تر است. در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم.
در این دوربین‌ها کمپانی سونی از سنسور تصویری استفاده کرده که حتی از دوربین دو سال پیش دوربین CX110 نیز کوچک‌تر و کم رزولوشن تر می باشد.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.
    باید یادآوری کنیم که  دوربین‌های CX190, CX200 و CX210 در واقع دوربین‌های یکسانی می باشند. با این تفاوت که CX200 و CX210 مجهز به نمایشگرهای لمسی می‌باشند و در عوض دوربین CX190 دارای یک Joystick کوچک و دکمه‌ی Playback بر روی قاب نمایشگر می باشد. همجنین دوربین CX210 دارای ۸ گیگابایت حافظه‌ی خشک داخلی نیز می باشد.بادی بگوییم تا جایی که به کیفیت فیلم برداری مربوط می‌شود، می‌توانیم بگوییم که کیفیت فیلم‌های بت شده به بدی فیلم‌هایی می باشد که دوربین CX130 می‌گرفت.
البته کاربران عادی مطمئنا این کیفیت را قبول دارند. اگر ویدیوها را در سایزهای کوچک و بر روی کامپیوتر مشاهده نمایید و یا اینکه فیلم برداری کلوزآپ انجام دهید، ویدیوها خیلی خوب به نظر می‌رسند. ولی اگر از صحنه های پر جمعیت و دوردست‌تر فیلم برداری کرده باشید و سپس فیلم‌ها را بر روی HDTV مشاهده کنید، فیلم‌ها کاملا غیر شارپ به نظر می‌رسند.
    با هندی کم های HDR-CX210 سونی قادر به فیلمبرداری Full HD60i با کیفیت استثنایی خواهید بود.از طریق کابل HDMI سازگار با تلویزیون های HD این دوربین میتوانید لحظات جادویی زندگی خود را دوباره زنده کنید و در کنار دوستان و خانواده خود به تماشای آنها بپردازید.فلاش اینترنال ۸GB آن امکان ذخیره ی داده هایتان را به صورت داخلی فراهم می آورد.
به این ترتیب در مناطق با کنتراست بالا نیز کاملا خطای رنگی بنفش مشاهده می‌گردد. درجایی که نور ضعیف‌تر باشد هم از شارپنس کاسته و بر نویز افزوده می‌شود. کیفیت ضبط صدا نیز برای دوربینی در این رده عادی است ولی کار شما را راه می‌اندازد.گفتنیست دوربین فیلم‌برداری سونی مدل  HDR-CX210 قابلیت عکاسی ۵٫۳ مگا پیکسلی را نیز داراست.
البته رزولوشن سنسور واقعا ۵٫۳ مگا پیکسل نمی باشد و نهایتا ۱٫۳ مگا پیکسل می‌باشد که باز هم به روش‌های دیجیتالی افزایش پیدا کرده می باشد. در دوربین CX190 امکان تعیین محل فوکوس خودکار وجود ندارد ولی دست کم در CX200 و CX210 می‌توانید از طریق لمس نمایشگر نقطه ای که می‌خواهید فوکوس خودکار در آن جا صورت گیرد را انتخاب نمایید.
همچنین نور دهی نیز از همین طریق قابل تنظیم می باشد.می‌توانیم بگوییم که شارژ باتری نیز بسیار زود تمام می‌شود و پس از حدود یک ساعت فیلم برداری کاملا تخلیه می‌شود. نمایشگر دوربین فیلم‌برداری سونی مدل  HDR-CX210 خوشبختانه حتی در زیر نور آفتاب هم کاملا شفاف و قابل رویت می باشد و خود دوربین نیز بسیار سریع و دقیق فوکوس می‌کند.این دوربین جذاب مجهز به سیستم لرزش گیر می‌باشد و این سیستم دست کم در یک سوم مسیر بزرگنمایی ۲۵ برابری عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش می‌گذارد.
نکته ی دیگر اینکه یکی از جذابیت‌های دوربین CX190  طراحی و ساخت جمع و جور و سبک آن می‌باشد ولی مقداری پلاستیکی و غیر محکم به نظر می‌رسد. این دوربین زیبا به راحتی در جیب ژاکت و یا کیف دستی شما جای می‌گیرد.  آتلیه کودک
    طراحی نیز کاملا استاندارد یک دوربین سطح مبتدی می باشد به نحوی که سویچ زوم، دکمه‌ی شاتر برای عکاسی و دکمه‌ی مود برای سویچ بین عکاسی و فیلم برداری را بر روی بدنه می‌توانیم مشاهده می کنیم. همچنین دکمه‌ی Rec نیز در قسمت پشتی دوربین قرار دارد. یک سویچ دستی نیز کاور لنز را باز و بسته می‌نماید.
قابل ذکر است که یک آداپتور سنتی AC همراه با دوربین می‌باشد، ولی می‌توانید از طریق کابل USB و اتصال آن به کامپیوتر نیز باتری دوربین را شارژ نمایید. همچنین بر روی بدنه می‌توان شیار کارت حافظه‌ی SD و پورت AV out را نیز مشاهده نمود. پورت‌های mini HDMI و mini USB هم بر روی بدنه وجود دارد. هیچ گونه‌ی سویچ پاور بر روی دوربین وجود ندارد. هر گاه که نمایشگر را باز می‌کنید دوربین روشن و وقتی آن را می‌بندید خاموش می گردد. آتلیه بارداری

اما مشکل این جاست که دوربین پس از چند دقیقه ای که با آن کار نمی‌کنید به مود Sleep می‌رود و اگر تمایل داشتید دوباره آن را بیدار کنید باید نمایشگر را بسته و دوباره باز کنید. تازه اگر در هنگام اتصال به HDTV از طریق پورت HDMI به مود Sleep بروید اول باید کابل HDMI را در بیاورید و سپس آن عمل را انجام دهید.

در دوربین فیلم‌برداری سونی مدل  HDR-CX210 هرچند که می‌توانید نور دهی و تراز سفیدی را تنظیم نمایید، ولی اصولا برای این طراحی شده که آن را در مود Full Auto یا کاملا اتوماتیک استفاده نمایید. برای دسترسی به دو تنظیم دستی که ذکر کردیم باید کاملا وارد سیستم منوها شوید و هرچند که منوها کاملا منطقی طراحی شده‌اند ولی به هر صورت جستجو زمان بر می باشید.
در مجموع باید بگوییم که دوربین های CX190، CX200 و CX210 دوربین‌های فیلم برداری بسیار ارزان قیمتی می باشند که کیفیت فیلم برداری کاملا در حد قیمت خود را ارائه می‌نمایند. اگر فکر می‌کنید که این مقدار از کیفیت فیلم برداری به کار شما می‌آید، در نتیجه انتخاب‌های مناسبی برای شما می‌باشند. علی الخصوص اینکه علاوه بر قیمت ارزان، وزن و ابعاد این دوربین‌ها نیز بسیار کم می باشید.
خصوصیات بارز دوربین فیلم‌برداری سونی  HDR-CX210
از ویژگی های مهم و بارز دوربین فیلم‌برداری سونی مدل  HDR-CX210 می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
مشخصات کلی : ذخیره سازی بر روی حافظه‌ی داخلی ۸ گیگابایتی
مشخصات سنسور و تصویر سنسورExmor R CMOS با دقت ۱٫۵ مگاپیکسل
ظبط فیلم کیفیت Full HD با فرمت HD: MPEG4-AVC/H.264 AVCHD 2.0 format compatible; STD: MPEG2-PS
لنز کارل زایس Carl Zeiss Vario-Tessar Lens 62.5-2.5 میلیمتر- با زوم اپتیکال ۲۵ برابر- لرزشگیر تصویر لرزشگیر اپتیکال SteadyShot
صفحه نمایش ۲٫۷ اینچ۲۳۰,۰۰۰ پیکسل
ورودی و خروجی ها : خروجی HDMI – خروجی USB – خروجی تلویزیون
سایر امکانات ۳ لوکس- پشتیبانی از کارت حافظه کارت حافظه – حافظه داخلی ۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی – میکروفون داخلی – بلندگوی داخلی
امیدواریم این مقاله مورد استفاده شما قرارگرفته باشد.
درون جعبه این دوربین چه وسایلی خواهید دید؟
    دوربین فیلمبرداری Sony HDR-CX210R
    یکعدد باطری قابل شارژ NP-FV30))
    یکعدد آدابتور AC
    یک عدد کابل AV
    دفترچه راهنمای کاربر به زبان اصلی
    یکعدد کابل mini HDMI
    کابل USB
    سی دی نرم افزاری دوربین

منبع:

عکاسی

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.