پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

معرفی کامل دوربین Sony HDR-PJ50

آتلیه کودک | آتلیه نوزاد | آتلیه بارداری

معرفی کامل دوربین Sony HDR-PJ50

۵۲۸ بازديد


اگر به عنوان یک فیمبردار نیمه حرفه ای بدنبال یک دوربین فیلم برداری Full HD مجهز به پروژکتور از شرکت سونی هستید، این شرکت مدل PJ50 را برای شما معرفی کرده است. این دوربین قابلیت ضبط ویدیویی ۱۰۸۰p Full HD در ۶۰p را دارد و همچنین می‌تواند به صورت ۲۴p نیز فیلم برداری انجام دهد تا همانند فیلم‌های سینمایی به نظر برسد.
 

در دل دوربین سونی PJ50 هارد دیسک ۲۲۰ گیگابایتی قرار گرفته که توانایی بخاطر سپردن تا ۹۱ ساعت فیلم را دارد. بنابراین در یک کلام باید گفت که PJ50 یک دوربین خیلی پیشرفته و با کیفیت از سونی است که بوسیله‌ی پروژکتور می‌توان فیلم‌های گرفته شده را بر روی پرده یا دیوار مشاهده کرد. این دوربین به همراه دوربین PJ30 معرفی شده که تقریبا تنها تفاوتشان در بهره گیری PJ50 از هارد دیسک داخلی و عدم بهره گیری PJ30 از هارد دیسک می‌باشد. در ادامه به نقد و بررسی این دوربین خواهیم پرداخت.

در ابتدا باید بگوییم یکی دیگر از دوربین های فیلم برداری Full HD مجهز به پروژکتور از کمپانی سونی، دوربین فیلم برداری سونی مدل HDR-PJ50 می باشد. این دوربین زیبا قابلیت  ضبط ویدیویی ۱۰۸۰p Full HD در ۶۰p را داراست و البته می‌تواند به صورت ۲۴p نیز فیلم برداری نماید تا همانند فیلم‌های سینمایی به نظر برسد.

در قلب دوربین فیلم برداری سونی مدل HDR-PJ50 هارد دیسک ۲۲۰ گیگابایتی قرار گرفته که قابلیت پشتیبانی برای گرفتن تا ۹۱ ساعت فیلم را داراست. در نتیجه در یک کلام باید بگوییم که دوربین فیلم برداری سونی مدل HDR-PJ50 یک دوربین خیلی پیشرفته و با کیفیت از کمپانیسونی است که بوسیله‌ی پروژکتور می‌توان فیلم‌های ضبط شده را بر روی پرده یا دیوار مشاهده نمود.

این دوربین جذاب در کنار دوربین PJ30 معرفی شده که تنها تفاوتشان در بهره گیری دوربین فیلم برداری سونی مدل HDR-PJ50 از هارد دیسک داخلی و عدم بهره گیری PJ30 از هارد دیسک می‌باشد.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.

 
گفتنیست در نخستین نگاه، تفاوت زیادی ما بین دوربین فیلم برداری سونی مدل HDR-PJ50 و مدل پیشین یعنی PJ10 مشاهده نمی‌گردد. ولی وقتی به جزئیات می‌پردازیم، دلیل تفاوت قیمت زیاد دوربین فیلم برداری سونی مدل HDR-PJ50 را در آن می‌یابیم.
از لحاظ امکانات و فن آوری، دوربین فیلم برداری سونی مدل HDR-PJ50  را می‌توانیم تا حد زیادی با دوربین‌های رده بالای  شرکت سونی مانند دوریبن CX560 در یک سطح قرار بدهیم. کمپانی سونی باز هم به ساختن دوربینی پیشی گرفته که استفاده از آن و نگه داشتنش آسان می باشد. با وجود هارد دیسک داخلی و پروژکتور، وزن دوربین به خوبی در حدود ۴۵۰ گرم حفظ شده می باشد.  آتلیه نوزاد
ابعاد دوربین سونی  HDR-PJ50
از  لحاظ  ابعاد هم آن قدر کوچک هست که به راحتی در کف دست شما جای شود. همچنین از لحاظ ارگونومی و ساخت هم این دوربین کارآمد عالی است به صورتی که تمام دکمه‌ها و کنترل‌های مهم زیر انگشتان دست شما قرار می‌گیرند و حتی به صورت یک دستی نیز می‌توانید دوربین را کنترل نماید.
باید بگوییم  دوربین فیلم برداری سونی مدل HDR-PJ50 تا حد زیادی شبیه به دوربین CX560 می‌باشد که به قبلا نقد و بررسی آن پرداختیم. حتی GPS داخلی نیز داراست. با استفاده از GPS اطلاعات دقیق مکانی فیلمی که گرفته اید به همراه آن ثبت می‌گردد.برگزاری مراسم جشن تولد
قابل ذکر است این مدل از دوربین سونی تصاویر را بوسیله‌ی سنسور تصویر بسیار با کیفیت Exmor R CMOS یا همان BSI-CMOS ثبت می‌کند. همچنین بر روی آن از لنز G سونی استفاده شده که کیفیتی کاملا مثال زدنی دارد. این لنز در حالت واید فاصله‌ی کانونی معادل ۲۷ میلی متر دارد و میدان دیدی کاملا گسترده و عریض را پوشش می‌دهد. این لنز قابلیت زوم ۱۲ برابر را دارد که در حالت گسترده این مقدار به ۱۷ برابر هم افزایش می‌یابد.
این در حالی است  که از رزولوشن تصویر کاسته نمی‌گردد. لنز پروژکتور نیز در پشت درب نمایشگر قرار دارد. کافی است که آن را به سوی یک دیوار نشانه بروید و دکمه را بفشارید تا روشن شود. تصویر پروژکتور کاملا روشن، واضح و عالی است و رزولیشن بالایی دارد. شما می‌توانید بزرگی ابعاد آن را تا ۶۰ اینچ افزایش دهید.

 

فیلم برداری Full HD با دوربین فیلم برداری سونی مدل HDR-PJ50 خیلی استاندارد صورت می‌گیرد و توانایی ضبط ویدیویی در ۶۰p و ۲۴p واقعی را دارد. اگر قصد عکاسی کردن با این دوربین را دارید، عکس‌ها در رزولوشن ۷ مگاپیکسل ذخیره می‌شوند. بعلاوه یک سری مودهای فیلم برداری بسیار مفید هم وجود دارند که برای نمونه شامل Intelligent Auto و Golf Shot می‌شوند.

در مود Intelligent Auto یا اتوماتیک هوشمند شما قادر هستید بدون نگرانی از تنظیمات دوربین دکمه‌ی Rec را بفشارید و آن را به سمت هدف مورد نظر بگیرید تا بهترین و با کیفیت ترین فیلم‌ها ضبط گردند .
بدین طریق دوربین خود نوع صحنه، شرایط نوری و دیگر پارامترها را تشخیص می‌دهد و تنظیمات را بر روی بهترین حالت قرار می‌دهد تا با کیفیت ترین فیلم‌ها به حساب آیند. در Golf Shot هم فیلم با سرعت زیاد ضبط می‌شود تا سپس بتوانید صحنه‌های بسیار سریع را به صورت آهسته مشاهده نمایید.
نکته ی دیگر اینکه کیفیت ویدیوهای Full HD فوق العاده می باشد و اگر فیلم‌های دوربین فیلم برداری سونی مدل HDR-PJ50 را مشاهده کنید به احتمال زیاد فیلم‌های ضبط شده توسط سایر دوربین ها به نظرتان خیلی ضعیف می‌آید. لرزش گیر تصویر Optical Steady Shot هم به شما کمک می‌کند که حتی در صورت لرزش دست هم چندان نگران خراب شدن فیلم‌ها نباشید.
این سیستم به صورت خودکار لرزش دست شما را جبران می‌نماید. اما صدا نیز به صورت Dolby Digital 5.1 ضبط می‌گردد و بلندگوهای استریویی نیز بر روی خود دوربین وجود دارد که این صدای ضبط شده را بسیار  بلند و واضح پخش می‌کنند. بنابراین اگر بوسیله‌ی پروژکتور بخواهید فیلم‌ها را بر روی پرده تماشا کنید، بوسیله‌ی اسپیکرهای قدرتمند داخلی هم قادر هستید صدای آن‌ها را به خوبی بشنوید.
البته پورت HDMI برای اتصال دوربین به HDTV هم وجود دارد. به هر ترتیب در پایان می توانیم بگوییم که ، PJ50 دوربین فیلم برداری خیلی با کیفیت و پیشرفته‌ی دیگری از کمپانی سونی است که مجهز به پروژکتور داخلی برای نمایش تصاویر بر روی پرده است.

منبع:

عکاسی

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.