جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

نقد و بررسی دوربین Sony DCR-HC52

آتلیه کودک | آتلیه نوزاد | آتلیه بارداری

نقد و بررسی دوربین Sony DCR-HC52

۵۳۴ بازديد

برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی سونی را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه دوربین عکاسی و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.سالن تولد کودک
در ابتدا باید بگوییم دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-HC52 بسیار با کیفیت می باشد و امکانات بسیار عالی را در اختیار شما قرار می دهد.
لنز زوم قدرتمند، رنگ‌های عالی، کیفیت خوب تولید رنگ و سایر مشخصه ها که از این دسته می باشند که این دوربین زیبا را به ابزار کارآمدی برای فیلم‌برداری تبدیل کرده‌اند. لنز کارل زایس Vario-Tessar در کنار لرزش‌گیر Super SteadyShot به داشتن ویدیوهای شارپ و با کیفیت کمک زیادی می‌کند. زوم‌های اپتیکال ۴۰ برابر/ دیجیتال ۲۰۰۰ برابر نیز سوژه را به شکل بسیار خوبی نزدیک می‌نمایند. نمایش‌گر LCD لمسی ۲٫۵ اینچی SwivelScreen™ این دوربین جذاب از عمل‌کرد خوبی برخوردار می باشد و به کمک آن همه‌ چیز را در کنترل خواهید داشت.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.

گفتنیست حس‌گر به کار گرفته شده در دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-HC52 یک حس‌گر ۶۸۰٫۰۰۰ پیکسلی HAD™ CCD‌ می باشد. تعداد پیکسل‌های کارآمد این حس‌گر ۳۴۰٫۰۰۰ پیکسل است. به کمک این حس‌گر جزییات سوژه به شکل بسیار خوبی ثبت می‌گردند و ویدیوهای فوق‌العاده خوبی خواهید داشت. عمل‌کرد آن نیز در مورد عکس‌ها بسیار خوب می باشد.آتلیه نوزاد

باید توضیح دهیم لنز زوم دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-HC52 از نوع کارل زایس Vario-Tessar است که اکثرآ برای دوربین‌های جمع و جور طراحی شده می باشد. این لنز و زوم اپتیکال DCR-HC52 نیز عمل‌کرد خوبی دارند و به نزدیک‌تر کردن هرچه به‌تر سوژه‌های دور نقش به سزایی دارد. زوم دیجیتال این دوربین نیز به همین نسبت خوب کار می‌کند. با به کار بردن این زوم میزان اعوجاج خوبی را شاهد خواهید بود.
ر ادامه توجه داشته باشید که صفحه نمایش LCD دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-HC52 یک نمایش‌گر ۲٫۵ اینچی ۱۲۳٫۰۰۰ پیکسلی است. زاویه چرخش این صفحه نمایش ۲۷۰ درجه می باشد. جزییات و کیفیت تصاویر به نمایش درآمده بر روی آن نیز بسیار خوب مس باشد و از آن راضی خواهید بود.
به طور قطع شما با دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-HC52 دیگر هیچ مشکلی برای انتقال تصاویر دوربین به دستگاه‌های سازگار مجهز به رابط IEEE1394 نخواهید داشت.
همان طور که توضیح داده بودیم باتری‌های شارژی یون لیتیوم سونی بر خلاف باتری‌های NiCad (نیکل کادمیومی)، کیفیت خود را در اثر شارژهای پی در پی از دست نخواهند داد. به همین سبب قادر هستید بدون هیچ گونه نگرانی نسبت به عمر باتری‌ها، آن‌ها را شارژ نمایید و مشکلی هم پیش نخواهد آمد.
قابل ذکر است در صورت فشار دادن دکمه‌ی Easy Handycam بیش‌تر مشخصه‌های دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-HC52  قفل می‌شوند و شما تنها با دکمه‌هایی کار خواهید کرد که برای ضبط فیلم اهمیت دارند.
در باب فوکوس دستی  دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-HC52 نیز باید بگوییم که این امکان را به شما می‌دهد با استفاده از پانل لمسی دوربین، تنظیمات فوکوس را اعمال نمایید. فوکوس دستی قابلیت بسیار کارآمدی است که کار در شرایط سخت را راحت می‌کند. هم‌چنین، با وارد شدن به منوی دوربین می‌توانید زبان دستگاه را تغییر دهید. این زبان‌ها عبارت‌اند از: انگلیسی، فرانسه ـ کانادایی، اسپانیایی آمریکای لاتین یا پرتغالی.
بعلاوه سیستم NightShot® Plus Infrared نیز به داشتن ویدیوهایی کمک می‌کند که کم‌تر به سبزی می‌زنند. در مورد افکت‌های تصویری این دوربین فوق العاده هم می‌توانیم به مود Picture Effect اشاره کنیم. این افکت‌ها در مود Camera موجود می باشند: Monotone، Pastel و Sepia. در عین حال، در مود پخش مجدد هم وجود دارند.
می توانیم از دیگر ویژگی‌های دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-HC52  به حالت‌های Scene Selection اشاره کنیم که به ضبط آسان تصویر کمک زیادی می‌نمایند.همچنین شما قادر هستید یکی از حالت‌های مختلف Beach، Candle، Fireworks، Landscape، Portrait، Sports Lesson، Spotlight، Sunrise یا Sunset را انتخاب نمایید.
ویژگیهای دوربین فیلم‌برداری سونی DCR-HC52
از ویژگی های مهم و بارز دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-HC52 می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
•۱- حس‌گر ۶/۱ اینچی ۶۸۰٫۰۰۰ پیکسلی HAD™ CCD
•۲- نمایش‌گر ۲٫۵ اینچی ۱۲۳٫۰۰۰ پیکسلی با زاویه‌ی چرخش ۲۷۰ درجه‌ای
•۳-لنز کارل زایس Vario-Tessar
•۴- لرزش‌گیر Super SteadyShot
•۵-زوم اپتیکال ۴۰ برابر
• ۶-زوم دیجیتال ۲۰۰۰ برابر
•-۷ NightShot ® Plus
• ۸-دکمه‌ی Easy Handycam

منبع:

عکاسی

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.