پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

نگاهی اجمالی به دوربین فیلمبرداری Sanyo VPC-CG20

آتلیه کودک | آتلیه نوزاد | آتلیه بارداری

نگاهی اجمالی به دوربین فیلمبرداری Sanyo VPC-CG20

۵۳۳ بازديد

برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی سانیو را که یکی از  تولید کنندگان در عرصه دوربین عکاسی و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.در ابتدا باید بگوییم دوربین فیلم‌برداری سانیو مدل VPC-CG20 دوربینی متفاوت است. البته پیش از این، چنین دوربین های تفنگی را از شرکت های مختلف دیده بودیم. با این وجود این دوربین زیبا که توسط سانیو ساخته شده قیمت بسیار خوبی هم داراست.
برای کار کردن با این دوربین جالب کافیست که دستگیره ی آن را در دست بگیرید و نمایشگر را باز کنید تا دوربین به صورت خودکار روشن بشود. نمایشگر ۲٫۷ اینچی ۲۳۰۰۰۰ پیکسلی قابلیت چرخش ۲۸۵ درجه ای حول محور خود را دارد. در قسمت پشت دوربین و دقیقا جایی که انگشت شست قرار می گیرد شش کنترل قرار گرفته اند. یکی از آن ها برای شروع سریع ضبط ویدیویی می باشد. با فشردن آن به سرعت می توانید فیلم برداری را شروع کنید یا به آن خاتمه دهید. دکمه ی کناری آن برای عکاسی است.
شما با فشردن آن قادر هستید عکس هایی با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل تهیه کنید. اهرم میانی آن نیز برای انجام عمل زوم می باشد. با استفاده از آن می توانید زوم اپتیکالی در حد ۵ برابر را انجام دهید. دکمه ی Playback نیز برای تماشای تصاویری که گرفته اید می باشد. دکمه های Menu و Set نیز برای رفتن به منو، حرکت در آن و انتخاب گزینه ها می باشند.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.برگزاری مراسم جشن تولد
در ادامه توجه داشته باشید کیفیت ضبط ویدیویی دوربین فیلم‌برداری سانیو مدل VPC-CG20 در سطح قابل قبولی می باشد. همانطور که ذکر کردیم این دوربین عالی قابلیت ضبط ویدویی Full HD با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه تا ۷۲۰p HD و VGA را دارد. ویدیوها می توانند در فرمت MPEG4 ذخیره شوند که برای کار کردن سریع و آسان بر روی کامپیوتر عالیست. ضبط صدا نیز به صورت استریو انجام می گیرد. فایل ها بر روی انواع کارت های حافظه ی SD ذخیره می شوند و بدین ترتیب می توانید حجم حافظه ی زیادی را با خود داشته باشید. انرژی دوربین فیلم‌برداری سانیو مدل VPC-CG20 از طریق باتری لیتیوم-یونی تامین می گردد که البته قابلیت شارژدهی بسیار زیاد به این دوربین را ندارد و پس از حدود یک ساعت فیلم برداری تمام می شود. عکاسی کودک

شایان ذکر است لنز دوربین فیلم‌برداری سانیو مدل VPC-CG20  فاصله ی کانونی واقعی ۶٫۵ تا ۳۴ میلی متر را پوشش می دهد که با توجه به کراپ فاکتور ۵ برابر سنسور کوچک دوربین در حالت واید چیزی معادل ۳۲٫۵ میلی متر می باشد. لنز نسبتا واید و خوبی می باشد و زوم ۵ برابر هم برای بسیاری از نیازهای روزانه کافی می باشد. کمینه ی نسبت کانونی آن نیز f/3.4 می باشد که معمولی است. این لنز فاقد لرزش گیر اپتیکال تصویر است و بنابراین دوربین از لرزش گیر تصویر الکترونیکی بهره می برد. در زیر لنز یک فلاش هم قرار گرفته که برای عکاسی به کار می آید و بردی در حد ۲٫۳ متر را ارائه می دهد. دوربین فیلم‌برداری سانیو مدل VPC-CG20 دارای سیستم تشخیص چهره نیز می باشد که در هنگام عکاسی و فیلم برداری می تواند به فوکوس خودکار بر روی چهره ها کمک زیادی انجام دهد.

در محموع باید بگوییم دوربین فیلم‌برداری سانیو مدل VPC-CG20 دوربین فیلم برداری کوچک جیبی و خوش دستی می باشد که قیمت مناسبی نیز داراست و با ارگونومی راحتی که دارد قادر هستید آن را به سادگی در دست بگیرید و فیلم برداری را انجام دهید.

منبع:

عکاسی

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.