پنجشنبه ۰۹ فروردین ۰۳

حقایق مهم در مورد نورپردازی در عکاسی قسمت سوم

آتلیه کودک | آتلیه نوزاد | آتلیه بارداری

حقایق مهم در مورد نورپردازی در عکاسی قسمت سوم

۵۲۰ بازديد

سایه‎ها حجم به وجود می‎آورند
نکته: برای یک عکاسی پرتره تاثیرگذار از «نورپردازی هالیوودی» استفاده کنید. یک منبع نوری را در بالای سوژه و اندکی متمایل به یک طرف آن با زاویه‎‎ای رو به پایین قرار دهید، ولی شدت آن به قدری نباشد که سایه بینی از روی لب بالایی فراتر برود.
8)    سایه‎ها حجم به وجود می‎آورند
عکاسان به این شیوه سه‎بعدی بودن را به عکس اضافه می‎کنند یعنی حس دیدن تصویر یک سوژه در فضا نه بر روی یک سطح تخت و صاف.
مجدد باید بگوییم، نورپردازی از طرفین، بالا و در نتیجه ایجاد سایه‎های طولانی‎تر و عمیق‎تر یک حس حجم به وجود می‎آورد. عکاسان اشیاء بی‎جان، محصول و منظره از نورپردازی زاویه‎ای به همین دلیل استفاده می‎کنند.
از نور پشتی می‎توان به عنوان یک منبع نوری بسیار پخش شده استفاده کرد
نکته:
برای عکاسی پرتره یا نیم‎رخ ترکیب‎بندی‎هایی را امتحان کنید که منبع نوری را در بر گیرد. نورسنج شما ممکن است به چالش کشانده شود بنابراین از تکنیک براکتینگ برای نورپردازی استفاده کنید.
9)    از نور پشتی می‎توان به عنوان یک منبع نوری بسیار پخش شده استفاده کرد.
سوژه‎های بسیار کمی کاملا نورپشتی دارند و خود سوژه کاملا تاریک هستند. از دیوار روبروی فردی که به یک پنجره روشن پشت کرده است، نور روی او بازتاب خواهد شد. روی فردی که بیرون پشت به آفتاب ایستاده است، نور از سوی دیگر نقاط آسمان بر او منعکس می‎شود. در هر صورت، شما باید برای نوردهی را بالا ببرید تا نوری که به سوژه می‎رسد را ثبت کنید و این نور از جزئیات بافت و ابعاد چهره کم خواهد کرد. آتلیه عکاسی
نور رنگ دارد، حتی زمانی که «سفید» به نظر می‎رسد


نکته: تصاویر منظره در روزی که آسمان صاف است می‎توانند به ویژه در سایه‎ها بسیار آبی باشند. تعادل رنگ دوربین خود را در حالت ابری قرار دهید که برای ایجاد یک درخشش طلایی‎تر نقش یک فیلتر گرم‎کننده رنگ را ایفا می‎کند. آتلیه نوزاد

10) نور رنگ دارد، حتی زمانی که «سفید» به نظر می‎رسد.
این قضیه دمای رنگ نامیده می‎شود. البته مغز و چشم انسان در تنظیم و تصحیح برداشت های محیطی انسان بسیار ماهرانه عمل می‎کنند تا ما به سختی متوجه این قضیه شویم. اما سنسورهای دیجیتالی و نگاتیو، ممکن است کالر کست‎ها را که چشم آن‎ها را ندیده است، ثبت کنند.
رنگ نور خورشید در اواخر بعد از ظهر و اوایل صبح گرم است، در حالی که سایه‎ها در محیط باز در اواسط روز می‎توانند متمایل به رنگ‎های آبی و سرد باشند. لامپ‎های تنگستنی نور بسیار زردی تولید می‎کنند و هر سطحی که آن نور به آن می‎رسد می‎تواند رنگ آن را تشدید کند.
در دوربین‎های دیجیتال، شما می‎توانید با کنترل تعادل سفید کالرکست‎های تصویر خود را خنثی کنید یا آن‎ها را تقویت کنید، به عنوان مثال رنگ تصویر منظره یا پرتره خود را گرم‎تر کنید. در دوربین های نگاتیوی برای اعمال تنظیمات، یا باید نگاتیوی متناسب با شرایط عکاسی انتخاب کرد و یا اینکه از فیلتر های سردکننده یا گرم‎کننده استفاده شود .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.