شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

استفاده از افکت های هنری در عکاسی

آتلیه کودک | آتلیه نوزاد | آتلیه بارداری

استفاده از افکت های هنری در عکاسی

۶۲۳ بازديد

 

استفاده از عکاسی ترکیبی  دریک کادر عکس ، ترکیب سوژه های مختلف در کادر عکاسی و بسیاری دیگر از جمله افکت های بیشمار عکاسی است ,عکاسی که در شاخه های مختلفی از جمله ، عکاسی کودک ، عکاسی نوزاد ، عکاسی بارداری و.... توسط آتلیه های متخلف عکاسی و یا عکاسان مختلف سرتاسر دنیا ارائه می شود ، با پیشرفت تکنولوژی در صنعت هنر عکاسی هر روزه شاهد خلق عکسی هنری و زیبا از عکاسان هستیم . دراین مقاله قصد داریم تا شمارا با برخی از افکت های هنری آشنا نماییم . باخواندن این مطلب با همراه باشید .یکی از افکت هایی که در عکاسی از گذشته تا کنون به کار می رود ، استفاده از تابش دوگانه است .عکاس با استفاده از این افکت پس از عکاسی می تواند با استفاده از ابزارهایی نظیر فوتوشاپ عکس های هنری و خاص ایجاد نماید ،جلوه هایی خاص مانند ایجاد شبح، تصویر آینه ای و عکس درخشان همگی با استفاده از این افکت امکان پذیر خواهد شد .

 

افکت های هنری | آتلیه کفشدوزک

 

افکت های بی شماری تا به امروز برای استفاده از عکاسان خوش ذوق ارائه شده است . هرچند برخی بر این باورند که  استفاده از افکت در عکس از روح آن کاسته و موجب مصنوعی شدن آن می شود .البته این کاملا یک نظر شخصی است ، ولی با توجه به امکاناتی که استفاده از افکت ها در عکاسی به شما می دهد ، هرکسی را می تواند به آن علاقه مند سازد.یکی از همین افکت های بی نظیر افکت عکاسی ترکیبی است ، که در مقاله های پیشین به آن اشاره شد .حذف قرمزی چشم  از عکس با استفاده از افکت ، شدت و یا کاهش نور پس زمینه عکس ، ترکیب چند عکس کنارهم و بسیاری دیگر که همه و همه درکنارهم باعث خواهد شد تا استفاده از افکت بعد از عکاسی بیشتر لمس شود . از اینکه مار را با خواندن این مطلب همراهی کردید سپاسگزاریم . درآینده در مورد افکت های عکاسی بیشتر خواهیم گفت .

 

 

 

منبع:

گوگل

 

انواع افکت های کارتونی در فتوشاپ

در فتوشاپ برای رسیدن به یک افکت خاص روش های مختلفی وجود دارد و خیلی کم ممکنه فقط با یک روش بتوان به یک افکت خاص رسید. برای افکت های کارتونی نیز به همین صورت است! برای فهمیدن اینکه کدام ابزار فتوشاپ را برای ساخت افکت کارتونی استفاده کنید، ابتدا باید تعیین کنید که چه سبکی از پرتره کارتونی را دوست دارید.

گرچه در این آموزش تمرکز ما روی تبدیل تصویر پرتره به کارتون است اما این روش روی انواع دیگر تصاویر نیز کار می کند. به عنوان مثال می توانید از همین ویرایش ها برای کارتونی کردن یک تصویر از منظره استفاده کنید.

اما چه نوع افکت های کارتونی را می توانید در فتوشاپ به دست آورید؟ با توجه به دامنه گسترده ابزارهای فتوشاپ می توانید هر دو نوع تصاویر کارتونی ساده گرا و واقعی گرا را ازتصاویر پرتره خود ایجاد کنید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.