شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

ایجاد لایه های Dodge و Burn در فتوشاپ برای جلوه دادن به عکس - قسمت سوم

۵۱۲ بازديد

 در مراحل فوق دو گروه، یکی برای dodge و دیگری برای burn ساخته شد که هر یک از آن ها یک ماسک لایه پُر شده با رنگ سیاه دارند. حال کافیست ماسک گروه Dodge را انتخاب کرده و با قلم مو سفید روی قسمتی که می خواهید روشن تر شود نقاشی کنید. یا ماسک گروه Burn را انتخاب کرده و روی قسمتی که می خواهید تیره تر شود با قلم موی سفید بکشید. این یک ویرایشی غیر مخرب و قابل بازگشت است، چراکه شما می توانید هر تعداد بار که بخواهید ماسک را اصلاح نمایید. رنگ سیاه روی ماسک لایه آن ناحیه از لایه را ناپدید و رنگ سفید پدیدار می سازد.فلاش دوربین

چند نکته قابل ذکر برای dodge و burn کردن:
عکاسی نوزاد در آتلیه نوزاد
    اگر دارید قسمت های بزرگ سایه ها را burn می کنید، مثلا در پس زمینه، مراقب باشید که باعث ایجاد حالت نواری (نواربندی) یا اثرات مصنوعی نشوید.
    کلیشه قدیمی «کمتر غنی تر است» در اینجا صدق می کند. Dodge کردن قسمت های سفید و burn کردن قسمت های سیاه در یک شیء باعث می شود که هر کدام از آنها طوری به نظر برسند که انگار بیش از میزان واقعی تغییر کرده اند. به تجربه من، شما قسمت های سفید را بیش از قسمت های سیاه می توانید تغییر دهید.
    شما در واقع دارید یک افزایش کنتراست کنترل شده تر ایجاد می کنید، بنابراین مراقب نویز باشید.
    کچ لایت یا درخشش روی محصول یا سوژه باید بسیار بسیار ملایم dodge شده و هیچ وقت burn نشود.
    اگر دارید فلز را dodge می کنید (همانطور که من در تصویر نارنجی و آبی بالا انجام دادم) مراقب باشید که هیچ رنگ دیگری به داخل نشت نکند و تقویت نشود. متداول است که رنگ ارغوانی و بنفش تقویت می شوند که به راحتی با یک لایه تنظیماتی Vibrance، و کاهش آن تا ۷۰- قابل انجام است.

Dodge و Burn کردن یک راه عالی برای ایجاد تاکید و وضوح بر یک محصول یا سوژه، به خصوص با بافت های مختلف و یک دامنه دینامیک وسیع است.

آیا شما از dodge و burn کردن در ویرایش عکس های خود استفاده می کنید؟ آیا تکنیک بهتر یا موثر تری می شناسید؟ نظر شما در مورد تکنیک معرفی شده چیست؟ لطفا در بخش دیدگاه ها، پایین این مطلب لنزک، برایمان بنویسید.

نویسنده: رابرت بگز (Robert K Baggs)

منبع:

لنزک

روشن کردن بخشی از تصویر در فتوشاپ: اصول پایه

در فتوشاپ دو روش پرکاربرد برای روشن کردن عکس بخشی از تصویر وجود دارد:

  • ابزار selection
  • ابزار brush

روش روشن کردن مبتنی بر ابزار selection با انتخاب بخشی از تصویر کار می کند سپس تنظیمات روشنایی را فقط در آن قسمت اعمال خواهد کرد.

در واقع با انتخاب ناحیه مورد نظر تنظیمات روشنایی را روی آن اعمال می کنید و خواهید دید که نسبت به سایر قسمت ها روشن تر شده است. این ابزار یک روش عالی و سریع برای روشن کردن تصویر است اما اگر ظرافت بیشتری می خواهید باید روش دیگری را امتحان کنید مثل ابراز brush.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.