شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

افزودن افکت سینمایی به عکس‌ها در لایت روم

آتلیه کودک | آتلیه نوزاد | آتلیه بارداری

افزودن افکت سینمایی به عکس‌ها در لایت روم

۵۵۴ بازديد

عکاسی حرفه ای بوده که بایستی افرادی در آن به فعالیت بپردازند که از استعداد بالایی در این زمینه برخوردار باشند و نمی توان یک افراد معمولی را ماهر دانست.
در مدیوم سینمایی اغلب با تصاویری در فضای رنگی خاص و جذاب رو‌به‌رو هستیم. در این افکت به تنالیته‌های تیره‌تر فضای رنگی سرد و آبی افزوده می‌شود در حالی که درجات روشن تصویر تا حدودی نزدیک نارنجی گرم‌ دیده می‌شوند. افکت سینمایی را می‌توان بر روی خیلی از عکس‌ها نیز اضافه کرد و نتیجه خوبی گرفت. در ادامه قصد به چگونه رسیدن به چنین افکتی در نرم‌افزار لایت‌روم می‌پردازیم.<>
عکاسی بارداری در آتلیه بارداری
در ادامه می توانید این افکت ها را مشاهده کنید.
و این عکسی است که در آخر قرار است به آن برسیم.

در قدم اول باید عکس موردنظر خود را به نرم‌افزار وارد کرده و بالا سمت راست پنجره لایت‌روم بر روی develop کلیک کنید. برای شروع باید Contrast، highlights، shadows، whites و blacks را به ترتیب بر روی -۱۵، -۴۰، +۳۰، +۱۲ و +۳۰ قرار دهید.


حالا باید clarity، vibrance و saturation را تغییر داد. آن‌‌ها را بهتر است به ترتیب حدوداً بر روی +۶۰، -۵ و -۲۰ قرار دهیم.

در قسمت Tone Curve بر روی نشانگر روبه‌روی linear کلیک کرده و Medium contrst را انتخاب کنید.

در آخر باید کمی حواشی تصویر را تاریک کرد. برای این کار در قسمت Pos-crop Vignetting مقدار Amount را بر روی -۱۵ باید تنظیم کرد.

در آخر نتیجه کار عکسی با افکت سینمایی خواهیم داشت که رنگ‌های آن کم رمق شده با های‌لایت‌های تشدید شده خواهیم داشت.

با تشکر از “پیکسل”

منبع:

عکاسی

لایت روم چیست ؟

Adobe Photoshop Lightroom یکی از نرم افزارهای قدرتمند ساخته شده شرکت ادوبی است که علیرغم عمر کوتاه از انتشار آن، بین عکاسان طرفداران زیادی دارد که به واسطه امکانات زیادش است.این برنامه ترکیبی از امکانات مدیریت و دسته بندی برنامه Adobe Bridge و پلاگین ویرایشگر فایل های خام فتوشاپ یا همان Adobe Camera RAW است. ترکیب امکانات این دو برنامه باهم باعث پیدایش برنامه ای شده است که هم امکان دسته بندی، مدیریت و نمایش عکس ها را فراهم کرده است و هم دسترسی ویرایش و پردازش فایل خام و خروجی گرفتن از آن را در اختیار کاربر گذاشته است.

بخش های اصلی لایت روم

  • کتابخانه (Library): مدیریت واردنمودن، برچسب، دستورات گروهی رنگ و نور و …
  • گسترش فعالیت (Develop):کنترل کامل تمام جزئیات هر عکس
  • نقشه (Map) : تعیین موقعیت هر عکس گرفته شده برحسب موقعیت جغرافیایی
  • طرح آلبوم (Book): چیدمان آلبوم عروسی، کودک، کاتالوگ عکسهای صنعتی و …
  • اسلایدشو (Slideshow ): تولید اسلایدهای برگخور و عوض شونده
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.