شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

چطور با استفاده از هر دوربینی یک تصویر سراسرنما بگیرید قسمت آخر

۵۲۳ بازديد
 
این خصوصیت همینطور به محافظت تراز نورپردازی امداد می‎کند تا فی مابین ثبت تصاویر گوناگون تغییر‌و تحول نکند و فعالیت دوربین یا این که برنامه‎های دستکاری عکس در سرهم‎بندی آخری تصاویر و تولید یک تصویر سراسرنما یا این که تراز نوردهی یکنواخت معمولی شود .
2 ) همپوشانی عالی است
وقتی که یک سری عکس برای یک تصویر پانوراما می‎گیرید , مدام سفارش می‎شود آن‎ها را تا یک حد خاصی همپوشانی نمائید . یعنی حاشیه عکس پیشین را ثبت فرمائید تا هرگونه جزئیات از دست نرود و برای سرهم‎بندی ساده‎تر تصویر در پروسه بعدی یک راهنما به‌وجود آورید . آتلیه عکاسی 
بعضی از اشخاص تصاویری که گرفته‎اند را با دستکم 15 درصد همپوشانی سرهم‎بندی می‎کنند , زیرا این عمل به آن‎ها اذن می‎دهد جلوی ظواهر شدن هرگونه لنز فلر و اعوجاج روی لبه‎های قاب‎های تصویر در عکس آخرین پانوراما را بگیرند .عکاسی نوزاد
میزان درست یا این که اشتباهی برای حد همپوشانی وجچود ندارد , تنها می بایست مرحله ضروری آن را برای دوربین خویش معین فرمایید .
3 ) دوربین خویش را مرحله و صاف نگه دارید
در شرایطی‌که قصد عکاسی به طور تجربی را ندارید , مدام دوربین خویش را مرحله نگه دارید تا همه بخش‎های تصویر سراسرنمای خویش را با نقطه کاهش دید یا این که بیش مشابهی ثبت نمایید . این داستان به طور ارگانیک بازدارنده تراکم اعوجاج برای لنزهای خمیده می‎شود که معمولا علت آن کج کردن دوربین در سوی بالا و ذیل است .
در شرایطی که بتوانید اعوجاج‎ها و تحریف‎ها را در دست کم اندازه ممکن نگه دارید , جلوی مسائلی مثل فقدان اندازه کافی همپوشانی و شکل‎گیری تصویر سراسرنمایی با جزئیات گسیخته را می‎گیرید .
4 ) به پیکربندی نوردهی دوربین خویش اعتنا فرمایید
هیچکس دوست ندارد تصویر سراسرنمایی با نوردهی بگیرد که یکنواخت نیست . زمان به کارگیری از دوربین‎های حرفه‎ای که وضعیت عکاسی سراسرنما ندارند , حواستان باشد دوربین را در شرایط عکاسی دستی قرار دهید تا به طور خودکار پیکربندی را برای تصاحب کردن تصاویری «صحیح» البته با نوردهی مختلف تغییر تحول ندهد .
 
5 ) حواستان به بخش‎ها و عنصرها متحرک باطن صحنه باشد
یک تصویر ایده‎آل سراسرنما , چهره‌ای است که در آن کل صحنه و عناصرش در وقتی که دوربین خویش را جنبش می‎دهید اثبات باقی می‎مانند . ولی , انجام این فعالیت در طول عکاسی در نواحی که در آن عنصرها متحرک چشم می‎شود , مثل مردمان , ماشین‎ها و ابرهایی با سرعت جابه‎جایی بالا , مشقت بار است .
در شرایطی‌که می‎خواهید چهره‌ای شارپ بگیرید که بخش‎های محو نداشته باشد یا این که برخی اوقات در بخش‎های متفاوت عکس سراسرنمای شما سوژه مشابهی موجود هست , سفارش می‎کنیم برای یک زمان مطلوب طاقت فرمایید و بعد از آن هر تصویر را به محض اینکه موادسازنده متبوع از فریم بیرون شدند ثبت نمایید .
ولی بایستی اشاره کنیم , وجود چنین تحرک‎هایی در حالتی که بخواهید کار در یک بازار به هم ریخته یا این که یک خط اسمان طوفانی را نشان دهید , عالی است .
6 ) به به کار گیری از لنزهای اولترا واید اعتماد نکنید
عکاسانی که تماما با لنزها و قواعد عکاسی سراسرنما آشنا نیستند , احتمال دارد نسبت به به کار گیری از لنزهای فراوان واید وسوسه شوند , یعنی لنزهایی که تصویر را برای بهبود پرسپکتیو و ثبت جزئیات بیشتر صحنه در هر تصویر تحریف می‎کنند . این تکنیک برخی اوقات سبب ثبت تصاویر نسبتا عالی سراسرنما می‎شود که اما بستگی به صحنه و برنامه سرهم‎بندی دارااست .
البته همانگونه که در ابتدا از مزایای صاف نگه داشتن دوربین گذشته از عکاسی کلام کردیم , مراقبت تحریف و اعوجاج در دست کم میزان ممکن سبب ساز می‎شود برای سطح سرهم‎بندی یک تصاویر سراسرنمای بی‎نقص‎‌تر داشته باشید .
7 ) از یک‌سری وضعیت از صحنه عکس بگیرید
فقط برای ثبت نمای کل تصویر خودتان را محدود به یک شرایط نکنید . با اعتنا بوجود برنامه‎های توسعه یافته دستکاری عکس و سرهم‎بندی آن می‎توانید عملا دوربین خویش را هرجایی جابه‎جا فرمایید , چه بسا از نزولی تا جزئیات بیشتری را در بر گیرد که معمولا در حین جنبش دادن دوربینتنها به صورت افقی ثبت نمی‎شوند.
انجام این کار به شما اجازه خواهد داد برای بالا بردن کیفیت و جزئیات در قسمت‎های بالا و پایین قاب تصویر همپوشانی‎های بیشتری داشته باشید، یعنی جایی که خط افق و عناصر پیش‎زمینه حضور خواهند داشت.
8) به حالت عمودی دوربین خود را حرکت دهید
فقط به صورت افقی تصاویر سراسرنما نگیرید. همچنین از حالت جابه‎جایی دوربین به صورت عمودی استفاده کنید. سوژه‎ها و صحنه‎های مختلفی وجود دارند که می‎توانید در این حالت از آن‎ها عکس سراسرنما بگیرید مانند آبشارها و ساختمان‎های مرتفع. فقط دوربین را در حالی که روی یک سه پایه قرار داده‎اید به صورت افقی بگیرید و از تکنیک‎های اشاره شده در این مطلب استفاده کنید. 
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.